Bestyrelsens årsberetning for 2018

In Nyheder

BESTYRELSENS BERETNING for 2018

Først vil vi gerne byde jer alle velkommen til vores generalforsamling.

På sidste generalforsamling gik Anette Lykke af som formand, og Anette Mejer, Jan Østergaard og Tom Lindstrøm kom ind i bestyrelsen.

I 2018 er klubben så blevet drevet af en bestyrelse – og formandsløst.     Vi mener dog ikke, det er gået helt galt alligevel.

BESTYRELSEN:

Det har været en generel holdning i bestyrelsen, at man igen skulle være en klub med nogle aktiviteter, og der skulle være noget for medlemmerne og en grund til at være i HAMK.

Et punkt som har ligget os på sinde, var at få opbygget et bedre sammenhold både for de eksisterende medlemmer, men også for de nye, der er kommet og forhåbentligt kommer fremover. Vigtigt at man føler sig som en del af klubben, og at nye føler sig velkommen.

KLUBAFTENER

Med det i mente har vi afholdt en del klubaftener igennem året, dette primært i vinterperioderne. Vi startede ude hos Tom nogle gange, første omgang mest med sparke dæk og drikke kaffe, senere med nogle test, som Michael Gøttrup stod for. Vi blev enige om at give det et step op, og der blev bl.a.  arrangeret en aften hos Strøjer Samlingen, en spændende aften hos FN Rally og et førstehjælpskursus hos Team Mejer.  Generelt må vi sige, at det har været en succes. Planen er at fortsætte det arbejde ind i 2019, hvor der også allerede er flere ting i støbeskeen.

TORSDAGS RALLY

En anden stor aktivitet har været Torsdagsrally.  Vi besluttede at blive en del af dette.  Tanken er, at det vil give nye medlemmer på sigt.  Vi startede hos Tom med opbygning af trailer til det formål, da det jo foregår hver anden torsdag hen over sæsonen.  Det var forbundet med en opstarts-omkostning, ligesom det over hele året har krævet en indsats med at deltage i alle disse arrangementer rundt omkring.   Vi afholdte det første og det sidste event i året.   Begge dele med stor deltagelse, og hvor prøven bliver kørt næsten 100 gange på sådan en aften.   Økonomisk har det ikke været den store indtjening i år, men næste år vil der komme flere penge i kassen, da vi har betalt et engangsbeløb i 2018 for at komme med, og der er planer for 2019 omkring dette, ligesom man arbejder med en måde at få dem, der kører, ind i klubberne fremover. Der er planlægningsmøde for 2019 nu her på søndag i Middelfart.

REGULARITY

En anden nyhed var regularity (pålideligheds) rally.   Vores ”Monte” eksperter Toni og Jan afholdt et lille hyggeløb for at se, om der var basis for at tage denne sport op igen i klubben.   Det må man sige der er, for der kom folk meget langt fra, og alle var enige om det var en super ide.   Der er efterfølgende en opgave at sælge dette til nye, men det er så sidenhen blevet en realitet med et landsdækkende projekt, der løber af stablen den 14. april, hvor HAMK også er med.   Vi håber på flere nye medlemmer og deltagere i denne sjove sport, som kan dyrkes af alle uanset bil og alder.

PINSESPRINT

En anden stor aktivitet var Pinsesprint, der blev kørt i området omkring Yding. Tovholderne her var Christian Fisker og Jan Ørnhøj.  Løbet var dette år, som et forsøg, en del af Yokohama sprintserien. Som en anderledes tanke blev sprintet lavet på almindelige veje, hvilket har flere fordele rent afviklingsmæssigt, og et kæmpe plus for deltagerne.   Det blev en rigtig fin dag med 58 tilmeldte biler.   Solen skinnede fra en skyfri himmel, og alle havde en formidabel og hyggelig dag. Der var mange roser til arrangørerne.  Klubben havde en bod, hvor vi solgte pølser, brød, sodavand og vand.  Rallyet gav et overskud på ca. 18.500 kr., bl.a. på grund af rigtig gode sponsorindtægter.

UDSTILLING

Klubben deltog i en aktivitetsdag i Horsens, hvor man var repræsenteret med en flot stand med fine rallybiler, og hvor der blev vist film og afholdt en “skifte-hjul” konkurrence.  Et godt initiativ med mange besøgende.

ANDRE OPGAVER

Derudover har vi fordelt de forskellige opgaver i bestyrelsen, bl.a. med at deltage i de forskellige møder undervejs i løbet af året i forbindelse med klubbens arbejde og Dasu opgaver.  Jan Østergård og Anette Mejer har været meget flittige på den opgave.

Der skal også nævnes, at mange af klubbens medlemmer har været utroligt flinke til at hjælpe vores klubkollegaer med at stå på hastighedsprøver rundt om i landet, herunder fremhæves Mads Ulbæk, der ved flere lejligheder, både forrige år og i år, har taget de store opgaver, der er forbundet med at være prøvechef.  Det er meget vigtigt, at klubberne hjælper hinanden for at kunne afvikle løb.

MEDIER

Vi har i 2018 lavet en aftale med Viggo, som har lavet en ny website, ligesom vi lavede om på vores facebook system.  Det har betydet, at vi nu og fremover meget bedre kan videregive information om aktiviteter, og hvad der sker rundt omkring. Vi har i 2018 mere end fordoblet vores følgere i klubben, hvilket er dejligt, og vi tror på, det bliver et godt redskab for alle medlemmer fremover.

KLUBBENS AKTIVE 2018

Toni Hansen fik en flot 4 plads generelt ud af 300 i Rally Monte Carlo Historique.

Heino Mejer og Bo Mølgaard havde igen et succes år med den hvide Volvo med generelt nr. 1 i historisk rally, og en flot 3. plads i Dansk superrally.

Rasmus Jepsen sammen med Jacob Thuesen blev danske mestre i klasse 1.

Frank Nielsen i sin Citroen C2 max kørte en flot 2. plads i den hurtige klasse 4 og en rigtig flot 4. generelt i dansk superrally.

ÅRET 2019

Året 2019 er slået i gang, og vi har lavet en del forberedelse til dette år allerede.  Der er planlagt klubaftenarrangementer, ligesom vi har søgt løb.

På løbssiden skal der næves nogle nyheder, hvor vi vil afholde et Hill Climb som noget nyt.

Som tidligere nævnt skal vi afholde et regularity event, være med i torsdagsrally og herunder en plan om at lave et opfølgningsklubrally event, så der er noget for de nye at prøve kræfter med efter torsdagsaften.

Så er der sagen om pinsesprint. Som I nok har læst, har det givet noget genlyd i rallyverdenen i år.  Løbet skulle afholdes på samme måde som sidste år.  Det blev afvist på lidt kryptisk vis fra Dasu, og det bevirkede, at der gik lidt politik i sagen.  Vi valgte at annullere løbet.   Helt sikkert ikke det, Dasu havde forventet, men grundet hele forløbet var det den rigtige beslutning, hvilket efterfølgende har skabt en debat om i hvilken form, den disciplin skal afholdes.   Så den politiske del af det forløb er stadig i fuld gang.

GENERALFORSAMLING

Vi skal i gang med den næste del af generalforsamlingen, og det er bestyrelsens håb, at der er flere, der har lyst til at være en del af teamet, der holder hjulene i gang.  Vi har snakket om flere mulige konstellationer, herunder et rallyudvalg, for er der flere til at arbejde sammen, bliver opgaverne nemmere, og der er flere, der kan byde ind med gode ideer og muligheder for at udvikle klubben.

MIG SELV

For mit eget vedkommende har jeg valgt at stille min plads til rådighed efter et spændende år og lægge rallysporten lidt på hylden i 2019.  Det skyldes flere ting, primært er det arbejdet i mit firma, men også at motocrossdelen i vores team har nogle planer om nogle større løb i udlandet.    Men jeg håber, at der er en eller flere, der har lyst til at fortsætte med at arbejde videre med rallysporten i alle sine aspekter, hvor det er klubbens planer, at der skal være særligt fokus på klubrallydelen og nye aktive medlemmer.

TAK

Bestyrelsen vil gerne takke alle, der på den ene eller anden måde har bidraget til klubben med hjælp til det, der er foregået i 2018. Uden jeres hjælp kunne det ikke lade sig gøre.

På bestyrelsens vegne, Tom Lindstrøm

Årets vandrepokaler:

Løbsleder pokalen :  Christian Fisker for indsatsen sammen med Jan Ørnhøj  – Pinsesprint

Fiduspokalen :   Toni Hansen  – for sin flotte plads som generelt nr. 4 i Monte Carlo

PR pokalen :  Tom Lindstrøm – vist klubben i medier og fremgang på Facebook

Facebook User Timeline